باور‌های غلط در مورد لیزر موهای زائد

باور‌های غلط در مورد لیزر موهای زائد

فهرست مطالب

با شروع تکنولوژی در طول سال‌ها و روی کار آمدن دستگاه‌های پیشرفته، لیزر مو‌های زائد به طور قابل توجهی بهبود یافته است. با این حال، بسیاری از مردم باور‌های غلط در مورد لیزر موهای زائد دارند. به جای باور این نگرش‌های غلط، بهتر است رایج‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کنیم تا متوجه شوید که هیچ عوارض و خطری در لیزر مو‌های زائد وجود ندارد.

باور‌های غلط در مورد لیزر موهای زائد
باور‌های غلط در مورد لیزر موهای زائد

1-     آیا پوست های تیره نمیتوانند لیزر کنند؟

در گذشته لیزر‌ها روی پوست سیاه تأثیر زیادی نداشتند، اما امروزه با پیشرف علم و تکنولوژی دستگاه‌های لیزر، روی تمام طیف‌های رنگی پوست تأثیر می‌گذارند. امروزه در کلینیک‌های زیبایی از دستگاه الکساندرایت کندلا استفاده می‌شود. این دستگاه بر روی تمامی طیف‌های رنگی تأثیر دارد و نیاز نیست نگران رنگ پوستتان باشید.

2-     آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

خیر، لیزر مو‌های زائد در اصفهان درد ندارد. اما با توجه به واکنش افراد مختلف و آستانه تحمل آن‌ها، تجربه متفاوتی از لیزر را رقم می‌زند. اکثر افرادی که لیزر داده‌اند معتقدند جلسه اول از بقیه جلسات دشوار‌تر است. بیشتر افراد احساس مورمور شدن در پوست خود را تجربه می‌کنند. بدیهی ست که لیزر به اندازه اپیلاسیون درد ندارد. لیزر مو‌ در طی جلسات متعدد انجام می‌شود، امنیت بیشتری دارد و باعث ایجاد خونریزی نمی‌شود.

در حالت کلی نمی‌توان ضمانت کرد این روش به‌هیچ عنوان درد ندارد. اما لازم به ذکراست که هنگام انجام لیزر، نکاتی وجود دارد که پزشک شما می‌تواند انجام دهد تا تجربه لیزر تا جای ممکن به حالت بدون درد باشد. بعضی از این روش‌ها شامل استفاده از یک خنک‌کننده (که معمولاً بر روی خود دستگاه نصب می‌شود)، استفاده از لوسیون‌های مخصوص، و تنظیم دقیق دستگاه لیزر برای هر فرد است. دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا دارای خنک‌کننده قوی است که تجربه لیزر را برای شما خوشایند می‌کند.

3-     آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود؟

یکی از باور‌های غلط در مورد لیزر موهای زائد، این است که این لیزر به رحم و تخمدان‌ها آسیب می‌رساند و باعث افزایش ریسک ناباروری می‌شود. درواقع پرتو‌های این نوع لیزر تنها تا عمق ریشه یا فولیکول مو‌ها نفوذ می‌کنند و اصلاً اشعه به اندام‌های داخلی نمی‌رسند. در واقع پرتو‌های لیزر به لایه دوم پوست هم نمی‌رسد. چه برسد به اینکه بخواهد روی اندام‌های داخلی مانند تخمدان‌ها، تأثیر منفی بگذارد و باعث ناباروری شود! هیچ تحقیقی تا به امروز ثابت نکرده که لیزر مو‌ می‌تواند باعث ناباروری شود یا چنانچه در دوران بارداری انجام شود، تأثیر منفی روی جنین بگذارد. با وجود اینکه هر نوع لیزری در دوران بارداری منع است اما ممنوعیتی برای لیزر مو‌ در اصفهان در دوران بارداری وجود ندارد.

4-     آیا مو های زائد پس از بارداری باز می گردند؟

اگر پس از زایمان مشاهده نمودید که مو‌هایتان رویش پیدا کرده‌اند، تعجب نکنید! هرچند این رشد به شدت کمتر از پیش از بارداری خواهد بود و مو‌ها نازکتر از قبل هستند. با لیزر مو‌های زائد غیرممکن است که بتوانیم صد در صد مو‌های زائد را مورد هدف قرار دهیم و تنها نود درصد فولیکول‌ها از بین ‌می‌روند. این فولیکول‌های خفته به علت افزایش ترشح هورمون‌ها در دوران بارداری، امکان دارد رشد کنند. میزان رشد این مو‌ها آن قدر کم است که توجه کسی را جلب نمی‌کند و مشخص نمی‌شود. در حالت کلی اگر مادران بخواهند از دست این مو‌ها ر‌ها شوند باید تا پس از دوران شیردهی صبر کنند. هر چند تأثیر لیزر بر بارداری یا شیردهی ثابت نشده است اما در این دوران لیزر برای مادران منع دارد. پس از دوران شیردهی، میزان هورمون‌ها نیز به حالت عادی بازمیگردند و لیزر مو‌های زائد در اصفهان منعی ندارد.

5-     آیا درمان با لیزر چند سال طول میکشد؟

در مقایسه با دیگر روش‌های موقت، این روش قطعاً مدت کمتری طول می‌کشد. مدت زمان لازم برای لیزر با توجه به بخشی از بدنتان که مو‌های آن را می‌خواهید حذف کنید، متفاوت است. به عنوان مثال جلسه‌ی حذف مو‌های زیربغل کمتر از یک دقیقه زمان می‌خواهد اما ناحیه‌هایی همچون پا‌ها یا کمر، امکان دارد زمان بیشتری لازم داشته باشد. اما موضوعی که برای برخی از افراد مسأله است، تعداد جلسات لازم برای آن است. معمولاً دست‌یابی به نتیجه دلخواه از لیزر مو در اصفهان، ۴ تا ۶ جلسه نیاز است. توصیه می‌کنیم میان هر دو جلسه در حدود ۶ هفته فاصله باشد. بنابراین اگرچه جلسات کامل لیزر امکان دارد چندین ماه طول بکشد اما نتایج آن در مقایسه با روش‌های دیگر، بلندمدت است.

6-     آیا در تابستان نمی توان لیزر موهای زائد انجام داد؟

یکی دیگر از باور‌های غلط در مورد لیزر موهای زائد این است که نمی‌توان در فصل تابستان لیزر کرد. در واقع بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند جهت پیشگیری از ایجاد لک، از انجام لیزر در فصل تابستان (به علت نازک شدن پوست) خودداری کنید. باید بدانید که لیزر مو‌های زائد، تأثیری در نازک شدن پوست ندارد. لذا ممنوعیتی نیز برای انجام آن در هیچ یک از فصول سال نیز وجود نخواهد داشت.

7-     آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان می‌شود؟

انرژی تولیدی که توسط دستگاه لیزر ناشی می‌شود، از نور متمرکز تک فرکانس است. از آنجایی که این پرتو‌ها یونیزان نیستند، تأثیر منفی روی سلول‌ها ندارد. پرتو‌های غیر یونیزان، قادر نیستند پیوند مولکولی و ایجاد جهش (موتاسیون) در DNA سلولی را از هم جدا کنند.

اشعه ایکس نمونه‌ای از پرتو‌های یونیزان است که می‌توانند باعث ایجاد جهش ژنتیکی در DNA سلول شوند. به همین دلیل کار با آن، نیازمند رعایت استاندارد‌های سختگیرانه پزشکی و حفاظت اعضای حساس بدن است. از این اشعه برای عکسبرداری‌های پزشکی (رادیولوژی و سی تی اسکن) استفاده می‌شود. بر خلاف اشعه ایکس، لیزر موی زائد در اصفهان یک پرتو کاملا” ایمن و از جنس نور معمولی است، لذا هیچ خطری ندارد و این باور‌های غلط در مورد لیزر موهای زائد، درست نیست و لیزر باعث ایجاد سرطان در بدن نمی‌شود!

8-     آیا لیزر موهای زائد باعث رشد بیشتر آنها میشود؟

لیزر مو‌های زائد باعث ضخامت یا رشد عمقی مو نمی‌شود در حقیقت بر عکس است. در هر جلسه بین ده تا بیست و پنج درصد در رشد مو‌ها کاهش ایجاد می‌شود و پس از پایان جلسات بین مود تا صد در صد مو‌ها از بین می‌رود. لیزر مو‌های زائد در اصفهان تأثیر زیادی در ضخامت، حجم و مقدار رشد آن‌ها در هر جلسه دارد. در صورتی که جلسات را به موقع و به طور پیاپی شرکت کنید کاملاً متوجه کاهش مو‌های زائد خود خواهید شد. حتی مو‌هایی که بعد از لیزر رشد می‌کنند، کاملاً روشن‌تر و نازک‌تر از قبل هستند.

لیزر موهای زائد در اصفهان
لیزر موهای زائد در اصفهان

نتیجه گیری

در این مطلب باور‌های رایج اشتباه در مورد لیزر مو‌های زائد در اصفهان را شرح دادیم. ‌امیدواریم که توانسته باشیم به ابهامات شما در این مورد پاسخ جامع و کافی داده باشیم. برای انجام لیزر خذف مو‌های زائد در یک مرکز مجهز و زیر نظر متخصص پوست، کلینیک وی آی پی لیزر را در اصفهان پیشنهاد می‌کنیم. کلیه خدمات این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان اصفهان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان اصفهان انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت و انجام لیزر می‌توانید با پذیرش کلینیک وی آی پی از طریق شماره‌های سایت تماس بگیرید.

با مراجعه به صفحه اینستاگرام ما، میتوانید رضایت زیباجویان و مراجعین ما را بررسی کنید. مطمئن شوید که بهترین انتخاب را انجام میدهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعرفه های لیزر کلینیک Vip

جهت مشاهده لیست تعرفه روی دکمه های زیر کلیک کنید.

بیکینی280,000 تومان
زیربغل120,000 تومان
بیکینی و زیربغل330,000 تومان
صورت330,000 تومان
پشت لب110,000 تومان
پایه یا خط ریش220,000 تومان
ساق پا440,000 تومان
ران480,000 تومان
پا کامل870,000 تومان
ساق دست330,000 تومان
بازو280,000 تومان
دست کامل480,000 تومان
خط ناف110,000 تومان
خط باسن110,000 تومان
کمر کامل 380,000 تومان
سینه کامل یا شکم220000 تومان
طرح برنز (ساق دست + ساق پا + بیکینی + زیر بغل)870,000 تومان
طرح نقره ای (ساق دست + پا ها کامل+ بیکینی + زیربغل ) + (هدیه دو ناحیه گودی کمر و خط ناف)1.180.000تومان
طرح طلائی (دست ها کامل+ پاها کامل +بیکینی +زیربغل )1،280,000 تومان
طرح الماس(دست ها کامل + پاها کامل+بیکینی +زیربغل + گودی کمر +خط ناف+ دور سینه1,380,000 تومان
طرح سوپر الماس(دست و پاها کامل+بیکینی +زیربغل +گودی کمر+خط ناف+دور سینه+باسن +صورت1,680,000 تومان
هدیه پذیرش گروهی برای دونفر ،لیزر یک ناحیه رایگان و برای سه نفر، لیزر دو ناحیه رایگان با انتخاب سه طرح آخر میباشد
بیکینی485,000 تومان
زیربغل185,000 تومان
بیکینی و زیربغل585,000 تومان
ساق دست385,000 تومان
بازو485,000 تومان
شانه ها285,000 تومان
دست کامل685,000تومان
ساق پا485,000 تومان
پاها کامل1350,000 تومان
کشاله ران185,000 تومان
باسن485,000 تومان
خط باسن285,000 تومان
کمر380,000 تومان
پهلوها380,000 تومان
شکم280,000 تومان
سینه285,000 تومان
زانوها یا مچ دست ها یا مچ پا185,000 تومان
صورت کامل685,000 تومان
زیر گردن یا پشت گردن یا گونه 185,000 تومان
زیر گردن یا پشت گردن یا گونه 185,000 تومان
سه خط صورت و گردن385,000 تومان
گوش ها185,000 تومان
طرح برنز آقایان (بازو+ران+ گردن+زیربغل)1,280,000 تومان
طرح نقره ای (بازو+سینه+ شکم +کمر +زیربغل)1،440،000 تومان
طرح طلائی(ران پا + بازو + سینه + شکم + کمر +زیربغل )1،770،000 تومان
طرح الماس (بازو+پا کامل+زیربغل+سینه+ شکم +کمر+شانه+سه خط صورت)2,440,000 تومان

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است