دلایل ایجاد جوش پس از لیزر

دلایل ایجاد جوش پس از لیزر

فهرست مطالب

ایجاد جوش پس از لیزر

آیا تا بحال برایتان پیش آمده که پس از لیزر دچار جوش شوید؟ علت‌های متفاوتی برای ایجاد جوش پس از لیزر وجود دارد که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

پوست انسان بسیار حساس است و هر عمل غیر استانداردی بر روی پوست امکان دارد باعث بروز عوارض جانبی و ایجاد جوش پس از لیزر شود. لیزر مو برای هر فردی که خواستار انجام آن باشد امکان دارد عوارض جانبی کوچک و بزرگی به همراه داشته باشد. ما در کلینیک لیزر وی آی پی با رعایت تمام نکات و استفاده از تیم پرسنلی بسیار وارد کاملاً مراقب پوست شما هستیم.

دلایل ایجاد جوش پس از لیزر
دلایل ایجاد جوش پس از لیزر

مهم ترین دلایل ایجاد جوش پس از لیزر

احتمال اینکه عوارض جانبی همچون: تورم، التهاب، خارش، سوزش، کهیر و… بر روی بدن شما پیدا شود بسیار کم است اما چنانجه این اتفاق هم افتاد نگران نباشید، برخی از علت‌های ایجاد جوش پس از لیزر می‌تواند از موارد زیر باشد.

1-       تنظیم نبودن دستگاه لیزر

دستگاه لیزر پوست بایستی مطابق با استاندارد‌های جهانی خودش تنظیم و نصب شود تا به هیچ عنوان منجر به ایجاد جوش پس از لیزر یا ایجاد کهیر روی پوست نشود. این دستگاه‌ها به صورتی هستند که تا یک الی دو میلی‌متر به زیر پوست می‌رسند و تنها به فولیکول‌های مو آسیب می‌زنند.

همچنین امکان دارد اپراتور دستگاه، حرفه‌ای نباشد. به همین دلیل، بهتر است از جایی که می‌روید کاملاً مطمئن باشید. ما در کلینیک وی آی پی لیزر از بهترین دستگاه لیزر الکس کندلا آمریکایی همراه با حرفه‌ای‌ترین اپراتور‌های لیزر، آماده خدمت‌رسانی به شما هستیم.

2-       داشتن پوست‌های حساس و چرب

پوست بعضی از افراد بسیار حساس است و نسبت به هر تحریک کوچکی واکنش نشان خواهد داد. از این رو امکان دارد پس از لیزر این افراد دچار التهاب، جوش یا کهیر پوستی شوند. همچنین داشتن پوست چرب بکب دگبر از دلایل ایجاد جوش پس از لیزر است.

3-      داشتن بیماری از دلایل ایجاد جوش پس از لیزر

با توجه به تحقیقات انجام شده درباره لیزر مو‌های زائد بدن، افرادی که به بیماری‌های خاصی همچون دیابت و اختلال سیستم ایمنی بدن یا عفونت پوستی مبتلا هستند، بروز علائمی مانند جوش یا کهیر روی پوست در آن دسته متداول است.

4-       آلودگی سری دستگاه لیزر

کلینیک‌های زیادی در شهر اصفهان برای انجام لیزروجود دارد که این مزیت خوبی برای افراد است، اما یافتن کلینیک مناسب دشوار است. بسیاری از افراد با مراجعه به مکان‌هایی که با هزینه کم کار لیزر را برای آن‌ها انجام دهند دچار اشتباه بزرگی می‌شوند. کیلینیک‌هایی که از دستگاه‌های لیزر غیر استاندارد و با سری مشترک استفاده می‌کنند، مکان‌های اشتباهی برای انجام لیزر هستند. دستگاه لیزر الکس کندلا، دارای سری مجزا برای هر فرد است و این یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

البته حتما توجه کنید که دستگاه لیزر کندلا، اصل و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا باشد. در غیر اینصورت استفاده از دستگاه الکس کندلا غیر اصل و غیر استاندارد، چندان موثر و نتیجه بخش نیست.

5-       رعایت نکردن مراقبت‌های پوستی بعد از لیزر کردن

پس از لیزر مو‌های زائد خود، پزشک به شما مراحل و مواردی را خواهد گفت که با انجام آن‌ها باید از پوست خودتان مراقبت کنید. در صورتی که شما توصیه‌های پزشک را نادیده بگیرید در نهایت امکان دارد با ایجاد جوش پس از لیزر و حتی تورم و التهاب مواجه شوید.

6-      استفاده از دستگاه لیزر غیر استاندارد یکی از دلایل ایجاد جوش پس از لیزر

یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر مو، دستگاه الکساندرایت کندلا آمریکایی است. این دستگاه مورد تأیید‌ترین و تأثیرگذار‌ترین دستگاه لیزر مو‌های زائد است. از همه مهم‌تر این دستگاه حداقل عوارض جانبی را برای افراد به همراه دارد.

7-       استفاده زیاد از کرم زینک اکساید

متخصصان کلینیک زیبایی بعد از لیزر، استفاده از کرم زینک اکساید را برای کاهش التهاب توصیه می‌کنند. جهت استفاده از این کرم بایستی یک لایه نازک از آن روی پوست مالیده شود. درصورت استفاده بیش از حد آن، باعث ایجاد جوش پس از لیزر می‌شود.

 

آیا جای جوش پس از لیزر از بین می‌رود؟

امکان دارد بعد از مشاهده جوش یا کهیر زدن پوست احساس ناخوشایندی پیدا کنید. اما این عوارض بعد از مدت کوتاهی کامل از بین ‌می‌روند. چنانچه کلینیک انتخابی شما معتبر باشد و از دستگاه لیزر مناسبی استفاده کند، احتمال بروز ایجاد جوش پس از لیزر بسیار نادر است.

جوش‌های روی پوست پس از لیزر بین ۳ تا ۱۰ روز از بین ‌می‌روند. در صورتی پس از ۱۰ روز این ضایعات از بین نرفتند، بایستی حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمائید تا بررسی انجام شود. همچنین انجام لیزر co2 نتیجه موثری بر روی رفع جوش های صورت دارد.

چگونه از ایجاد جوش پس از لیزر جلوگیری کنیم؟

راه حل‌هایی که می‌تواند از ایجاد جوش پس از لیزر جلوگیری کند، بسیار ساده هستند. با رعایت نکات زیر، می‌توانید از پوست خود مراقبت کنید.

  1. پس از انجام لیزر، پوست به هیچ عنوان نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید و اگر لازم بود که در محیط باز بروید از ضد آفتاب استفاده کنید.
  2. تا جایی که می‌توانید از آب گرم استفاده نکنید و سعی کنید به سونا و اتاق بخار نروید. اصلاً نباید حرارت نزدیک پوست شما شود.
  3. پس از لیزر از دستگاه‌هایی که برای برنزه کردن پوست استفاده می‌شوند اصلاً استفاده نکنید. به هیچ عنوان آفتاب نگیرید. نور آفتاب یا اشعه دستگاهی مانند سولاریوم، پس از لیزر امکان دارد باعث ایجاد جوش روی پوست شما شود.
  4. پس از لیزر پوست حساس‌تر از هر زمانی خواهد بود. بنابراین از شوینده‌ها و مواد شیمیایی به هیچ عنوان استفاده نکنید تا از ایجاد هر گونه مشکلی پیش‌گیری شود. همچنین تا ۲۴ ساعت پس از لیزر صورت از هیچ نوع محصول آرایشی استفاده نکنید.

راه درمان ایجاد جوش پس از لیزر

پس از بروز علائمی همچون جوش یا تورم و قرمزی بهتر است از راه‌های زیر برای رفع این مشکلات استفاده کنید. البته حتماً پیش از انجام هر کدام از روش‌ها، آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

  1. با قرار دادن یک کیسه یخ بر روی ناحیه‌ای که لیزر شده است، می‌توانید التهاب را پوشش دهید و از تورم پیش‌گیری کنید.
    از کرم و پماد‌های ضد جوش، به مقدار خیلی استفاده کنید. در حدی که یک لای نازک روی ناحیه باشد.
  2. پوست‌های چرب بیشتر دچار ایجاد جوش پس از لیزر میشوند. بنابراین بهتر است با بخور بابونه و رزماری که خواص ضد عفونی‌کننده دارند، از جوش زدن پوست جلوگیری کنید.
  3. استفاده از ژل آلو ورا نیز برای روی نواحی که لیزر شده‌اند مناسب است و از ایجاد جوش و التهاب جلوگیری خواهد کرد. ژل آلو ورا را در یخچال نگهداری کنید تا خنک شود و سپس آن را بر روی پوست خود بمالید تا همه ناحیه لیزر شده را پوشش دهد. پس از مدت کمی شاهد تأثیر آن بر روی پوست خواهید بود.
    1. یکی از روش‌های تأثیرگذار برای حذف جوش‌های صورت هم، لیزر کردن جای جوش صورت است. با این روش تمام جوش‌های صورت را از بین می‌برید.

آیا با داشتن جوش بر روی پوست، می‌توان لیزر انجام داد؟

چنانجه با پدیده ایجاد جوش پس از لیزر مواجه شدید، احتمال دارد پوست شما دچار التهاب، قرمزی و جوش‌های بیشتری شود. پس از دو تا سه جلسه لیزر با حذف فولیکول‌های مو، جوش‌های پوست نیز محو می‌شوند.

البته توجه کنید که اگر پس از جلسه اول لیزر، پوست دچار التهاب، کهیر یا تورم بصورت غیرطبیعی شد، باید حتماً به پزشک متخصص پوست مراجعه نمائید.

با مراجعه به صفحه اینستاگرام ما، میتوانید رضایت زیباجویان و مراجعین ما را بررسی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعرفه های لیزر کلینیک Vip

جهت مشاهده لیست تعرفه روی دکمه های زیر کلیک کنید.

بیکینی225,000 تومان
زیربغل120,000 تومان
بیکینی و زیربغل330,000 تومان
صورت280,000 تومان
پشت لب110,000 تومان
ساق پا330,000 تومان
ران440,000 تومان
پا کامل770,000 تومان
ساق دست280,000 تومان
خط ناف110,000 تومان
خط باسن110,000 تومان
کمر کامل 380,000 تومان
سینه کامل یا شکم220000 تومان
طرح برنز (ساق دست + ساق پا + بیکینی + زیر بغل)770,000 تومان
طرح نقره ای (ساق دست +ساق پا + بیکینی + زیربغل + گودی کمر+خط ناف870,000 تومان
طرح طلائی (ساق دست + پاها کامل +بیکینی +زیربغل + گودی کمر + خط ناف970,000 تومان
طرح الماس( دست و پاها کامل+بیکینی +زیربغل + گودی کمر +خط ناف+ دور سینه+باسن 1,280,000 تومان
بیکینی485,000 تومان
زیربغل185,000 تومان
بیکینی و زیربغل585,000 تومان
ساق دست385,000 تومان
بازو485,000 تومان
شانه ها285,000 تومان
دست کامل685,000تومان
ساق پا485,000 تومان
پاها کامل1350,000 تومان
کشاله ران185,000 تومان
باسن485,000 تومان
خط باسن285,000 تومان
کمر380,000 تومان
پهلوها380,000 تومان
شکم280,000 تومان
سینه285,000 تومان
زانوها یا مچ دست ها یا مچ پا185,000 تومان
صورت کامل685,000 تومان
زیر گردن یا پشت گردن یا گونه 185,000 تومان
زیر گردن یا پشت گردن یا گونه 185,000 تومان
سه خط صورت و گردن385,000 تومان
گوش ها185,000 تومان
طرح برنز آقایان (بازو+ران+ گردن+زیربغل)1,380,000 تومان
طرح نقره ای (بازو+سینه+ شکم +کمر +زیربغل)1،770،000 تومان
طرح طلائی(ران پا + بازو + سینه + شکم + کمر +زیربغل + بیکینی)2،280،000 تومان
طرح الماس (بازو+پا کامل+زیربغل+سینه+ شکم +کمر+بیکینی+شانه+سه خط صورت)2,770,000 تومان

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است